Yatay Geçiş Komisyonu Görev Tanımı

Komisyonun Amacı

Yatay geçiş başvurularının;

  • Objektif kriterlere göre değerlendirilmesi,

  • Akademik eşdeğerlik ve kontenjan uygunluğunun sağlanması,

  • Süreçlerin YÖK mevzuatı ve üniversite yönetmelikleriyle uyumlu yürütülmesini garanti altına almak.


Komisyon Yapısı

Başkan

  • Dr. Öğr. Üyesi Şükran EBREN KARA

Üyeler

  • Öğr. Gör. Musa KAPLAN

Sekreter

  • Öğr. Gör. Fuat ESMERAY

Temel Görev ve Sorumluluklar

A. Başvuru Değerlendirme

  1. Ön Koşul Kontrolü:

    • AGNO (En az 2.00/4.00), disiplin cezası almamış olma, başarısız ders sınırı (≤3)

  2. Müfredat Uyum Analizi:

    • Geçiş yapılan kurumdaki derslerin içerik/kredi/AKTS uyumu (En az %70 örtüşme)

B. Kontenjan ve Kayıt Yönetimi

  1. Kontenjan Belirleme:

Mevcut öğrenci oranına göre (Max %10) ve laboratuvar kapasitesi dikkate alınarak

  1. Kayıt Tamamlama:

Eksik dersler için intibak programı hazırlama ve OBS'ye işleme


C. İtiraz ve Uzlaştırma

  1. Ret Gerekçelendirme:

    • Yazılı olarak madde madde açıklama (Örn: "Ders X: 45 AKTS uyumsuz")

  2. İtiraz Mekanizması:

    • Başvuru sahibinin 7 iş günü içinde ek belge/sınav ile itiraz hakkı

  3. Şeffaf İlan:

    • Kabul/ret listelerinin resmi web sitesinde şifreli PDF ile yayınlanması

25.06.2025